چینی‌ها به شما مي‌گويند؛ چگونه ثروتمند شويد
تاریخ : سه شنبه 28 / 3برچسب:,
نویسنده : هادی

  براساس ديدگاه حكماي چيني برقراري شادابي، شادي و سلامت در خانه و زندگي رابطه زيادي با وضعيت خانه، چينش وسايل و آراستگي آن دارد. در حقيقت آن‌ها بر اين باورند، در خانه‌اي كه كدبانوي خانواده اهميتي به نظم و انضباط چيدمان خانه، بهداشت آشپزخانه و برقراري تعادل در خانه نمي‌دهد نمي‌تواند محيطي شاد، سالم و پرنشاط را براي اعضاي خانواده‌اش فراهم كند. شايد در نگاه اول به‌نظر بيايد كه اين نكات چندان پراهميت نيستند و رنگ و بويي خرافي دارند اما وقتي دقيق‌تر به آن‌ها توجه كنيم متوجه مي‌شويم كه در پس هر يك از اين توصيه‌ها رابطه علت و معلولي روشني ميان آراستگي و سلامت، بهداشت اعضاي خانواده نهفته است.

 
در را باز نگذاريد

چيني‌ها اعتقادي دارند كه در آن به هدر رفتن پول اعضاي خانواده به‌دليل باز ماندن در حمام و دست شويي اشاره مي‌كنند. آن‌ها در اين مثل مي‌گويند: «اگر در حمام يا توالت باز باشد پول اعضاي خانواده هدر مي‌رود.» در اين مثل نكات جالبي نهفته است كه با يكديگر آن‌ها را مرور مي‌كنيم؛  اگر در حمام يا توالت در داخل يا آپارتمان باز باشد بخشي از انرژي دستگاه‌هاي گرمايشي و سرمايشي كه در فصل زمستان و تابستان براي گرم و خنك كردن فضاي خانه مورد استفاده قرار مي‌گيرند، هدر مي‌رود زيرا فضاي باز حمام و دست‌شويي موجب مكش هوا به سمت خود شده و به اين ترتيب موجب هدر رفتن انرژي و در نهايت هدر رفتن بخشي از پس‌اندازهاي خانواده براي پرداخت قبوض گاز و برق مي‌شود. از سوي ديگر پزشكان بر اين باورند كه فضاي توالت و حمام به‌دليل شرايطي كه دارند و رطوبتي كه در آن‌ها وجود دارد يكي از بهترين مكان‌ها براي تجمع باكتري‌ها و آلودگي‌هايي است كه با باز ماندن در آن‌ها ممكن است به فضاي عمومي خانه سرايت كند. به اين ترتيب سلامت اعضاي خانواده نيز به خطر مي‌افتد و بخشي از پس‌انداز خانواده بايد صرف دوا و درمان شود.

 
اهميت ورودي خانه

ورودي خانه همان جايي است كه فرد پس از گذشتن از در اصلي خانه در آنجا كفش‌هايش را در مي‌آورد تا براي ورود به خانه آماده شود. براساس ديدگاه حكماي چيني اگر ورودي خانه فضايي شلوغ و بي‌نظم داشته باشد امكان برقراري نشاط و حفظ سلامت در آن خانه ناممكن است زيرا در صورتي كه كفش‌ها و دمپايي اعضاي خانواده در اين محل هر يك در گوشه‌اي قرار گرفته باشد و درهم و برهم جلوي در خانه يا آپارتمان تلنبار شود اين مسئله موجب مي‌شود تا اعضاي خانواده هر بار با منظره‌اي نامناسب و ناآرام روبه‌رو شوند و اين به مرور زمان بر ميزان نشاط و شادابي آن‌ها تاثير مي‌گذارد. ضمن آن‌كه ديدگاه ديگري نيز در اين زمينه در چين باستان وجود داشته است كه تجمع كفش‌ها و دمپايي‌ها مقابل در ورودي منزل كه چندبار در طول روز باز مي‌شود ممكن است منجر به نفوذ آلودگي آن‌ها از طريق هوا به درون خانه و از بين رفتن سلامت خانواده شود. به همين دليل است كه چيني‌ها بر اين باورند، «ورودي آشفته سلامت را از خانه دور مي‌كند.»


 
چكه كردن شير آب ثروت‌تان را به باد مي‌دهد

يكي ديگر از باورهاي مردم چين اين است كه اگر شير آب يا لوله‌هاي وابسته به آن در خانه چكه كنند، ثروت و آسايش از آن خانه دور مي‌شود. گاهي بسياري از ما ساده از كنار اين موضوع رد مي‌شويم و حتي ممكن است آن را يك امر خرافي بدانيم درحالي‌كه اگر خوب به اين نكته توجه كنيم چكه كردن هر قطره از آب و هدر رفتن آن در دنيايي كه بسياري از مردم در شرايط سخت و بدون امكان دسترسي به آب آشاميدني و سالم هستند، اسرافي بزرگ و ناشكري محسوب مي‌شود. از سوي ديگر جمع شدن اين قطره‌هاي كوچك و دريا شدن آن‌ها در انتهاي ماه منجر به پرداختن هزينه‌اي زياد براي قبض آب خانه‌تان مي‌شود. از اين‌روست كه در مثل‌هاي چيني مثل «چكه كردن شير آب ثروتت را به باد مي‌دهد» مهم و ارزشمند قلمداد مي‌شود.


 
روي زمين نخوابيد 

بسياري از حكماي چيني به خانواده‌ها توصيه مي‌كنند هرگز خود و فرزندان‌شان روي زمين نخوابند زيرا اين كار موجب جذب انرژي‌هاي منفي توسط بدن مي‌شود. اين نكته حتي امروزه نيز به خانواده‌ها توصيه مي‌شود كه براي پيشگيري از سقوط بچه‌ها از روي تخت هرگز آن‌ها را روي زمين نخوابانند بلكه به جاي آن از تخت‌هايي كه محافظ دارند، استفاده كنند. مقصود حكماي چيني از اين نكته چيست؟ امروزه مشخص شده كه خوابيدن روي زمين به‌دليل سرد بودن ذات خاك منجر به نفوذ سرما به بدن كودك و آمادگي بدن او براي ابتلا به بيماري‌هاي مختلف از قبيل سرماخوردگي، آنفلوآنزا، بيماري‌هاي مفصلي و... مي‌شود.




:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
به وبلاگ من خوش آمدید ، امیدوارم از مطالبی که براتون میذارم خوشتون بیاد و ازشون در تمامی مراحل زندگیتون استفاده کنید تا بتونم سهم هرچند خیلی کوچکی در موفقیت ایرنیان عزیزی که این وبلاگ رو میخونن داشته باشم. ممنون

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 29
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 65
بازدید کل : 121007
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 62
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرواز به سوی شادی و موفقیت و آدرس moafagh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.